Robíš 1000 vecí naraz a nevieš, kde Ti hlava stojí? Čo tak ísť na to inak?

  • Cítiš sa byť zavalená miliónmi povinností, no už vopred vieš, že ich nestihneš a bez prestania sa trápiš?
  • Zobúdzaš sa ráno vyšťavená a nemáš chuť vyjsť z postele do ďalšieho nepríjemného zhonu a chaosu?
  • Stále na niečo zabúdaš?

Vecí, ktoré musíš stihnúť, je snáď milión a k tomu Ťa ešte priateľka požiada o láskavosť? Bez rozmyslenia jej to sľúbiš a potom sa už vidíš, ako budeš pracovať do noci a ráno budeš opäť nevyspatá?  😯

Veď ďalšiu prebdenú noc vydržíš. Ale ako dlho sa to už takto ťahá?

Mnohé z nás sa už chytili do pasce, keď sa s dobrým úmyslom snažíme dohnať všetko zameškané a chceme stíhať toho stále viac a viac. No privoláme si tým akurát tak ďalšiu chorobu. Podvedome si tak na seba kladieme privysoké nároky a tým si spôsobujeme emočný negatívny stres.

"Mnohé z nás sa už chytili do pasce, keď sa s dobrým úmyslom snažíme dohnať všetko zameškané a chceme stíhať toho stále viac a viac."

Aj ja som to tak dlho robievala. U mňa to prebiehalo väčšinou v 3 fázach:

1.fáza: Keď som si nabrala na seba veľa povinností, stále sa našiel niekto, kto ma na to istým spôsobom upozornil: „Nebude toho na Teba príliš veľa?“,  „Si si istá, že to stihneš?“ a moja odpoveď bola: „Áno.“

2.fáza: Moje telo začalo protestovať. Začala som pociťovať žalúdočné problémy, bolesti hlavy, chrbtice alebo kolena. No stále som pokračovala.

3.fáza: Moje telo ma ZASTAVILO. Doľahla na mňa nejaká choroba alebo ma k posteli priklincovala horúčka.

Trvalo mi veľmi dlhý čas, kým som skutočne spomalila. A oplatilo sa. Nielenže sa cítim lepšie, ale moja práca je efektívnejšia, ja som spokojnejšia a paradoxne toho stíham oveľa viac.

Mrkni sem, ak chceš aj Ty spoznať inú cestu a nechať toto nekonečné šialenstvo za sebou?

 

Čo tak ísť na to inak?

Ver – never, ale ako prvé potrebuješ RELAX!

  • 1.
    RELAX

A teraz Ti napadlo takéto niečo….?

 „Veď si práve písala o tom, že máme milión starostí. Ja na relax nemám čas!“ 

Práve táto naša automatická odpoveď „Nemám čas“ – je slovná pasca, vďaka ktorej zostávame v kolotoči stresu. No práve vtedy, keď si ten relax dopraješ, vystúpiš z toho zbesitého kolotoča. Bude to prvý krok k lepšiemu zdraviu, kvalitnejšiemu zvládaniu povinností a vnútornej pohode.

 💡 Pravidelný relax zlepšuje fyzickú reakciu na stres a teda nám pomáha ľahšie zvládať každodenné stresové situácie.

"Pravidelný relax nám pomáha ľahšie zvládať každodenné stresové situácie. "

 

  • 2.
    DOKONČENIE NEDOKONČENÉHO
    Zapíš si všetky úlohy a povinnosti na papier a začni ich postupne plniť. Keďže ich už nebudeš musieť strážiť v myšlienkach, uvoľníš svoje telo od vnútorného napätia a oslobodíš sa od pocitu, že "je toho na Teba príliš veľa".

Ak sa nestresujeme, sme logicky oveľa pokojnejšie. 🙂

 

 

  • 3.
    PLÁNOVANIE

Dôležité termíny si prehľadne zapíš do kalendára a začni si plánovať svoje aktivity oveľa starostlivejšie ako doteraz:

  • Stanov si, čo sú Tvoje priority. Tým daj odteraz vždy prednosť.
  • Venuj sa viac tomu, čo máš rada. Úlohy, ktoré nemusíš robievať práve Ty, deleguj na niekoho iného.
  • Plánuj si menší počet aktivít na deň. Nech sa im venuješ radšej kvalitne.
  • Denne si vymedz čas aj sama pre seba a na oddych.
  • Vyhoď zo svojho programu všetko, čomu sa už ďalej nechceš venovať. Ukonč aktivity, ktoré vykonávaš len zo zvyku a nič Ti neprinášajú. Zbav sa činností, ktoré Ťa oberajú o energiu, o čas alebo škodia Tvojmu psychickému či fyzickému zdraviu.

Neboj sa, že sa z Teba stane neurotický človek, ktorého deň vypĺňajú len samé zoznamy a plány. 🙂 Pretože hneď, ako si zavedieš systém efektívneho plánovania do bežného fungovania, zníži sa hladina stresu v Tvojom živote a vytvorí sa Ti priestor na úplne nové veci. Vďaka tomu, budeš môcť byť oveľa spontánnejšia, uvoľnenejšia a to bez výčitiek.

"Hneď ako si zavedieš systém efektívneho plánovania do svojho bežného fungovania, zníži sa hladina stresu v Tvojom živote a vytvorí sa Ti priestor na niečo nové... "

 

  • 4.
    UŽÍVAJ SI PRÍTOMNÝ OKAMIH

Ži v prítomnosti. Uvedomuj si, čo práve robíš a ako to robíš. Sústreď sa na danú vec a nenechaj sa zbytočne rozptyľovať. 🙂 Práve naopak, vychutnaj si ten čas.

Vymeň rozkúskovanú chvíľu, ako rýchle varenie obeda s mobilom na uchu a polovičným sledovaním filmu, za tri oveľa kvalitnejšie chvíle:

  • kreatívne varenie a zdokonaľovanie Tvojho obľúbeného receptu
  • plnohodnotný rozhovor s priateľkou pri káve
  • a pohodový večer pri filmovom trháku

(Za túto modelovú situáciu, si doplň akúkoľvek inú situáciu, typickú pre Teba.)

 

Nebičuj sa až do poslednej kvapky potu

Zhrňme si to…

Využi týchto pár rád a privítaj vo svojom živote viac nadhľadu a pokoja. 

  • 1
    Dopraj si relax
  • 2
    Dokonč všetky nedokončené záležitosti
  • 3
    Začni plánovať
  • 4
    Užívaj si prítomný okamih

"Zlá správa je tá, že čas letí. 

Dobrá správa je tá, že Ty si pilot!"

                                                      Michael Althsuler

A ak by Ti tieto štyri rady nestačili, využi mnoho ďalších spôsobov na minimalizovanie stresu, ktoré nájdeš tu »»»

 

A nezabudni sa pri tom baviť. 😀

Ďakujem za prečítanie tohto článku!


„Motivujem ženy, aby boli samé sebou a šťastné, a viedli plnohodnotný život. Pre tento cieľ som vytvorila Červený stan - online, v ktorom spájam esenciu ženstva s múdrosťou prírody a s pokrokom 21. storočia. Prinášam pohľad na svet inými očami, aby sme mohli znova žiť slobodne, z hĺbky svojej duše.“

Viac o tom, kto som, si môžeš prečítať tu »»»

Tu na Teba čaká Tvoj darček:

E-KNIHA ZDARMA

Prijmi sa ako žena. Slobodná žena.

  • Chceš si udržať svojho slobodného ducha po celý život?
  • Túžiš byť viac sama sebou?
  • Rada by si sa naladila na svoje vnútro a svoje ženstvo?

Stiahni si túto e-knihu

a vydaj sa na cestu svojej duše za slobodou.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tvoje osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára.